Monday, January 12, 2009

KITA ADA TETAMU


Semasa PNR Jumaat, PERs menerima Wak Nasir daripada basikal tua @ klasik/antik yang mengikuti kita. Kita bawa beliau dari Masjid Putra mendaki puncak PICC. Beliau cukup gumbira apabila basikal antik dengan 3 gearnya berjaya ke puncak. Wah.... tinggi sekali ya. Belum cuba belum tahu. Sekarang saya puas!!!!, ujarnya.

Kami juga berbangga dan mengucapkan selamat maju jaya kepada kumpulan basikal tua.



PMR Sabtu kita menerima beberapa orang tetamu. Seorang daripada Jepun yang sangat-sangat terharu dengan layanan berkayuh yang diberikan. Beliau terlalu gembira menjadi tetamu kita. Kedua Hanafiah dan anak gadisnya. Ketiga ialah seorang pegawai kanan Perbadanan Putrajaya yang datang sendiri bersama kita menyertai PMR untuk meninjau sendiri kemudahan yang disediakan, masalah yang dihadapi dan komplen-komplen daripada PERs.

Khabarnya PERs telah mengambil kesempatan ini dengan berkayuh di kawasan larangan?. Oops!.


Pada PNR Isnin, PERS menerima beberapa lagi tetamu, termasuk daripada RB yang mengikuti kita ke PICC.

Nampaknya kita semakin meriah!.

6 comments:

Berisman said...

Tahniah kepada semua ahli PERs yang berjaya melayani tetamu dengan baik.In fact,everyone of us are hosts to new comers.Before we were the guests who had chosen to stay longer and finally became hosts.InsyaAllah,our group will get bigger and merrier by each ride.

Azizi Ahmad Termizi: said...

Kepada semua ahli PERs terima kasih for being a hospitable host kepada kami yang baru ni. Saya enjoy riding Sabtu tu walaupun nyaris-nyaris tak kena tangkap. Phew...lega!

Anonymous said...

Terima kasih untuk semua ahli-ahli PERs, mereka melayan saya dengan mesra tanpa ada jurang perbezaan. Saya tidak kekok berkayuh dan sangat puas hati dapat buat apa yang mereka lakukan termasuk mendaki PICC yang tinggi. Saya amat bersemangat malam itu dapat berkayuh bersama lebih-lebih lagi mereka beri dorongan sepanjang kayuhan.
Susah dapat kawan-kawan yang macam itu. Agar di masa akan datang ramai pengayuh basikal (tak kira apa jenis)turut serta memeriahkan sambil riadah. Malangnya kerana faktor jauh (Batang Berjuntai) saya hanya dapat menyertai kayuhan pada hari Jumaat sahaja.

abd.samad said...

Kita pun ucapkan Terima Kasih kepada En. Azizi, kalau tak sudah tentu kene gari :-)
Isu nya:
Itulah cabaran, selain kita perlu menguatkan semangat untuk berkayuh sampai ke puncak PICC dan Wisma Putra. Walaunpun HartBit saya dah cecah 166Bpm. Max 163Bpm.
Semangat tidak luntur.

Hanafiah (HM) said...

Sebenarnya dah lama tak berkayuh dengan KKCC. A unique name for the team that I am riding with(KayuhKuat). Tahun lepas hampir tak memegang basikal langsung. This year 2009 first appearence on 1 Jan with KKCC then followed by PNR 9 Jan. It was more enjoyable during the 10th Jan PMR. Am trying to push myself to consistently ride for this year. Appreaciate the support given from PERs and KKCC. Cycle Well Live Well!

Bangun Sebelum Subuh said...

Bagus juga group PERs ini. Tahniah kepada pencetus idea tersebut. Selain Putrajaya Easy Riders ia juga boleh diibaratkan Publicity Expert for Roads.