Saturday, February 14, 2009

PUTRAJAYA AWAY RIDE (PAR): SABTU

HARI ini dan minggu-minggu seterusnya, PMR telah digantikan dengan PAR. PMR akan diadakan pada hari Ahad. Adalah dijangkakan PMR (Ahad) akan dihadiri oleh lebih ramai basikalis, lama dan baru. Walau bagaimanapun jika cukup korum, PMR Sabtu tetap juga dijalankan. Sungguhpun begitu, basikalis baru dinasihatkan supaya datang ke PMR Ahad. Ini adalah kerana ia adalah PMR rasmi PERs...



PAR hari ini disertai oleh 6 basikalis dengan 4 RB dan 2 MB. Kayuhan bermula di TWP menuju ke OR ke Dengkil, Bangi, Pinggiran Putra dan berakhir di Presint 16 untuk sarapan pagi. Kayuhan santai ini meliputi lebih kurang 40km.

4 comments:

Taufik said...

Salam,

So sekarang PERs punya official ride:
PNR: Monday, Wednesday & Friday, RV Dataran Putra, 9pm, tayar golek 930pm. PMR: Sunday, RV Tmn Warisan Pertanian, 7.45am, tayar golek 8am. PAR (Putrajaya Away Ride), kat web PAR masih Putrajaya Afternoon Ride. PMR masih tak nampak dalam calender. Harap tolong perbetulkan.

fat2fit_mum said...

Kayuhan santai? Oh tidak... :p

Azizi Ahmad Termizi: said...

Kenapa bila saya tiada aje route semua best-best :-(

mba2u said...

Jika sudah dapat "cadence" yg betul, ia jadi santai sahaja. Sepanjang perjalanan HR saya tidak sampai 100 pun. Cuma sesekali sahaja (naik bukit etc) mencecah 120.

Lain kali kita boleh train buat "peloton", memang save tenaga banyak dan mengembirakan.